lördag 7 oktober 2006

Dansgalor i ishockeyarenor (idag i Leksand)

Under 90-talet, så förekom det dansgalor i ishockeyarenor på olika platser i landet. Detta sker numera idag endast i undantagsfall, och inte så ofta. Har själv upplevt detta bl a i Globen Stockholm okt 1992, som då var nybyggd, och detta var en fantastisk upplevelse att få dansa till svenska dansbandseliten i denna jättelika arena. Minns banden ännu idag som var Vikingarna, Sten & Stanley, Lotta&Anders Engbergs. Lennart Grahn i Shanes var gästartist, och så bildades bandet Bjarnes den kvällen. Bjarne Lundkvist är en mycket rutinerad och erfaren trummis, och trummar idag i Flamingokvintetten.

Det har varit, och är flera dansgalor runt om i landet i ishockeyhallar efter detta, (minns spontant Vikingarnas återkomst i Kupolen Borlänge 1995) men i Globen har det tyvärr helt upphört, och då menar jag naturligt styrdans, för det är det enda som är dans för mig.

Dansgala idag 7 oktober i ishockeyarena i leksand kl: 21.00-02.00
Men till min stora glädje konstaterar jag att denna dag, när detta skrivs, den 7 okt 2006, är det dansgala i Leksands IF:s ishockeyarena i Leksand, som bär namnet Eijendals.
Detta känns extra glädjande för mig som är inbiten Leksandsfans, och att det dessutom är kanonband som Grönwalls och Leif Engvalls non-stop är liksom "grädde på moset".

Så den som har möjlighet att dansa i hallen i kväll, tycker jag skall göra det.

Som ett tips. Gå in på http://www.leksandstars.com hemsida, så finns det en länk där med mera info.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar